K1

Tuesday, December 02, 2008

بپرسم یا نه؟


خیلی عادت ندارم قیمت چیزی رو که میخرم بپرسم. نمیدونم کار خوبیه یا نه، اما بعضی وقتها که احساس کنم فروشنده یا خدمات دهنده فکر میکنه که خیلی زرنگه و باید حتما سرم کلاه بگذاره، قبلش قیمت کار یا جنسش رو میپرسم.

بگذریم
چند بار که صبح زود پنجشنبه ها تصمیم گرفتم بار و بندیلمو جمع کنم و بزنم به کوه و طبیعت، وقتی میخواستم سر خیابون ماشین بگیرم یا با کرایه های خطی برم، پشیمون شدم. چون تو اون تاریکی و لب اتوبان اصلا مسافربر معمولی پیدا نمیشه و فقط صدای غرش کامیونها که دیوانه وار برای یک راه بیشتر گاز میدن و حاضرن هرکی سر راهشونه بصورت لکه آسفالت درش بیارن شنیده میشه. البته از باد سردی که بخاطر سرعت کامیونا ایجاد میشه هم نمیشه گذشت.

ده دقیقه، بیست دقیقه، نیم ساعت معطلی کنار اتوبان اونم با یه کوله پشتی 20 کیلویی اصلا خوشایند نیست و به اصطلاح هنوز صبح نشده حال آدمو میگیره. هوا هم که روشن بشه دیگه اصلا کوه رفتن حال نمیده.

پس چاره ای نموند جز گرفتن آژانس از محل. خب تو محل ما هم که اصلا تا 9 صبح کسی بیرون نمیاد چه برسه به اینکه ساعت 4 صبح. احتمالا برای آژانسهای محل هم غیر معموله که 4 صبح ماشین بفرستن برای میدون درکه. چون هر وقت که زنگ زدم دلایل عجیب و غریبی آوردن و انگار میخواستن مشتری رو بپرونن. از من اصرار و از اونا انکار. با خواهرم به 3 تا آژانس زنگ زدیم ولی فایده ای نداشت. خلاصه خواهرم به آژانس آخری گفت که اگه ممکنه شماره یکی از همکاراتون که توی همین محله به ما بدید که خودمون تماس بگیریم. اونم یه شماره داد و خواهرم تماس گرفت و دیدم مثل اینکه ماشین دارن. گوشی رو گرفتم و با آقاهه صحبت کردم. جوری با تعجب صحبت میکرد که انگار تا حالا ماشین 4 صبح جایی نفرستاده. بالاخره تو رودربایستی من موند و گفت چشم. یه ماشین 4 صبح برای میدون درکه میفرستم. آدرس دادم و تشکر کردم و همین که خواستم قطع کنم به ذهنم رسید که کرایه رو هم بپرسم. نکنه حالا که دیده من اصرار میکنم بخواد دولا پهنا حساب کنه و سرمو کلاه بگذاره.

خب آقا کرایه از محل تا میدون درکه چند میشه که من به آقای راننده تقدیم کنم؟

اونم گفت: خب بستگی داره.

پرسیدم، به چی؟

به اینکه از طبقه چند به چند باشه.

با تعجب گفتم یعنی چی؟ من یه نفرم میخوام میدون درکه پیاده شم.

گفت آقا اینجا آژانس حمل بار و اثاثه و ما برای اثاث کشی براتون ماشین میفرستیم.

هر دو طرف فهمیدیم که موضوع سرکاری یا عمدی نبوده و اشتباه از آژانسی بوده که ازش شماره گرفتیم.

این پرسیدن کرایه خیلی بهتر از نپرسیدن بود. چون فکرشو بکن ساعت 4 صبح یه کامیون بیاد در خونه و چند تا کارگر بریزن دم در که یالا ما اومدیم اثاث کشی. تازه اگه نیروی انتظامی رو خبر نکرده بودن باید 30 یا 40 هزار تومان برای کنسلی به آقای راننده میدادم.

1 Comments:

Post a Comment

<< Home